קידום ממומן, או קידום אורגני בגוגל?

קידום ממומן, או קידום אורגני בגוגל?

רוצים לעשות שינוי ? תרצה לשוחח עם נציגינו? השאר פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יש בעולם שתי שיטות לפרסם: הראשונה זה להגיע אל האנשים והשנייה זה להכין להם מקום לעלות אליו. השיטה הראשונה, "להגיע לאנשים", מבקשת להגיע לכל אדם באופן ספציפי ולשים לו מול הפנים דבר מה ספציפי. ומשם, לאמוד את תגובתו. השיטה השנייה, מבקשת להכין לו קן, או בית חם, שהוא יכול  להיכנס אליו בכוונה תחילה ולמצוא בו את מבוקשו. קידום ממומן זו השיטה הראשונה, וקידום אורגני זו השיטה השנייה. מה עדיף מבניהם? ואיך זה קשור לנושא של קידום אתרים?

אנחנו חיים בעולם שיש הרבה לקנות, והרבה למכור. ועל כן, אם אנחנו רוצים לשדך בין האנשים הנכונים לבין הטובין הנכונים, כך שכולם מקבלים מה שהם רוצים וצריכים, עלינו לבנות גשר. ראשית, יש כאן טובין שמחכה שייקחו אותו. בייחוד אם מדובר בסחורה/שירות נהדר שבאמת יעניק ערך למי שייקח אותו ויעשה בו שימוש. ועל כן, באם לא ייעשה בזה שימוש, אין זה אקולוגי. לכאורה.

מנגד, יש לנו אנשים שישמחו לקבל דבר מה שישפר את איכות חייהם. בין אם זה פתרון לבעיה, מענה לנקודה בחייהם או פשוט דבר מה שייתמוך באיכות החיים בגוון זה או אחר. על כן, הכיצד אנשים יידעו שיש להם טובין שיכול לתת מענה ולתמוך דבר מה בחייהם? האם אנחנו הולכים לספר להם באופן ישיר כדרך קידום ממומן, או האם אנחנו מתכוונים לבנות להם בית חם כדרך קידום אורגני?

לדעת את המסר: נקודת ההתחלה

זה מאוד תלוי. ישנם מומחים שאומרים, שראשית כל מתבקש לדעת מה המסר שלך, מה הצעת הערך שלך. שכן היכולת של קידום מומן היא בלבד לשכפל את המסר שלך כפל רבים. על כן, אם ברצונך להפיץ את המסר ברבים, את הצעת הערך (הערך המוצע), הרי חשוב לוודא שמדובר בדבר מה שהוא גם בעל ערך, וגם נתפש כבעל ערך.

שכן בקלות אפשר להציע דבר מה שאולי נראה לנו בעל ערך, אבל אולי אינו באמת (אם מסתכלים על זה מהפרספקטיבה של הנמען), כמו גם – אולי יש עניין לדייק את הניסוח שבהצעת הערך כדי שיהיה ברור ובהיר מה מוצע. על כן, קידום אורגני יכול להיות ההתחלה הראשונית. זאת כי הוא יכול לעבוד רק אם ברור לנו מהי הצעת הערך. האם אנחנו "סתם" כותבים תכנים, תכנים שאינם נדמים כבעלי ערך ואולי אף אינם בעלי ערך, הרי שקהל הקוראים יכול שלא להיווצר או להעריך את המסר והצעת הערך.

קודם לדייק את הצעת הערך

שכן, קידום אורגני זו פשוט הפלטפורמה בה יוצרים תוכן, ומאפשרים למנועי החיפוש לגלות אותו ועל פי כן גם לגולשים באותם מנועי חיפוש. ואם אנחנו לא מדייקים את התכנים כדי שיתאימו לכוונות החיפוש כמו גם למילות החיפוש של הגולש (זה לא אותו דבר: כוונות ומילות חיפוש) אז איך הגולש יידע שזה מה שהוא מחפש? אם זה המצב, על כל פנים. ובאם התכנים נעשו על פי פילוסופיה מדויקת של הבנת ערך והצגתו, והגולשים אכן נכנסים – אולי זה הזמן להשקיע כסף בשכפול המסר על פני רבים.

להתחיל להסתובב, לבצע קצת קידום אתרים, בין אם בפייסבוק או בגוגל, ולבדוק מה קידום ממומן יכול להניב. שכן, במסגרת קידום ממומן לא צריך לחכות שאנשים יגיעו, אפשר להגיע אליהם באופן עקבי ולבדוק באם הם הגיבו להצעת הערך. באם הם הגיבו לפוסטים, שיתפו, עשו לייקים, לחצו על לינקים, וכיוצא בזה.

על כן, במסגרת קידום אתרים, מה עדיף, קידום אורגני או ממומן? לא ידוע, שכן לכל עסק אסטרטגיה משלו. ניתן לבדוק מה הצוות של קידום האתרים  חושב על הנושא. ואולי זה יניב עוד מסקנות.